Det är coolt att plugga

 

Hejsan♥

Idag är det mening att jag ska blogga Dag 13 – Favorit tv-serie men det är inte ett bloggutmanings inlägg men ni hittar ett annat inlägg där jag just pratar om min favorit serie, Game Of Thrones.  Idag är min anda skoldag slut och jag har redan lämnat in veckans uppgifter, vilket känns otroligt skönt. Men det betyder inte ledighet imorgon, nä då börjar jag med nästa veckas uppgifter och fortsätter med min uppsats. För tillfället pluggar jag Svenska 3 som jag aldrig läste på gymnasiet och det gör jag varje veckodag i fem veckors tid. Sen är det Matte 2b som gäller och även där blir det fullt ös.

Varför jag tror det går så bra att plugga på distans för mig är nog för att jag inte är bunden av fasta tider och att sitta och koncentrera mig under längre perioder. Sen är nog stor del av det att jag har så grymt bra plugg motivation och jag ska banne mig se till att det håller i sig till julen. Det som funkar för mig som jag har upptäckt är att sitta i lugn och ro, jobba kortare stunder och väldigt intensivt och sedan ta en paus på några minuter. Och sen börja om att plugga. Och så har mina två senaste dagar sett ut. Jag kommer mig i säng i tid och har båda de här dagarna stigit upp vid sju för att förbereda mig inför en skoldag hemma. Vid lunch tar jag en längre paus och kanske kollar lite serie eller tittar tv för att hjärnan ska slappna av.

Det jag fascineras av är att vi alla har olika studie tekniker och metoder och jag funderar på att göra ett inlägg om mina tio bästa pluggtips. Om det hade varit intressant får ni gärna kommentera!

Ni får sova så gott i natt så syns vi imorgon igen!

Linnea♥

 

Kommentera här: