Stressa i nuet

Hej mina kära!

Två veckor sen sist jag skrev något, har varit både sjuk, haft feber och mått riktigt risigt plus att jag har lagt väldigt mycket fokus på skolan och försöka jobba undan litegrann. Känner mig inte i fas ännu varken fysiskt eller skolmässigt. Mycket som ska göras på kort tid då det inte är så mycket tid kvar i kurserna och det blir mycket egen studier när lärare är lediga och lektioner inställda. Men jag kämpar på, jag ser snart målet att bli klar med vuxenutbildningen och få ut examen. Blir helt klar i slutet på maj och det är verkligen inte långt kvar och det känns som att veckorna bara susar förbi just nu. Alldeles för fort går tiden. Fick en alldeles förfärlig hosta under förra veckan och nu har den satt sig på stämbanden så jag försöker vara tyst, men det är svårt när man är en ständig pratkvarn som har mycket att säga, haha! Jag fyller dessutom 23 år (HJÄLP!!) om två veckor så jag måste även hinna baka lite och förbereda inför det.

Jag försöker när det är mycket att hålla ordning på att verkligen fokusera på nuet, ta en sak i taget, inte stressa och utföra saker effektivt. Och inte slösa bort tid genom att jämt kolla på telefonen eller sitta och scrolla Instagram även om det är roligt och man får mycket inspiration. Jag har även insett att jag behöver antingen köpa nya batterier till min kamera och kolla om det funkar eller behöva köpa en ny kamera. Ska först prova med nya batterier och om det inte hjälper får jag ta och spara ihop till en ny kamera, den har trots allt tjänat länge tror det är sjunde året nu så jag är inte jätteförvånad att den strejkar. Nu ska jag ta och brygga nytt kaffe och sen hjälpa mamma med middagen när hon kommer hem.

1 Vivan:

skriven

Härligt att du orkar skriva!

Kommentera här: