Bok inspiration

 

Tänkte dela med mig av några av mina favoritböcker. Vissa har jag läst eller lyssnat på flera gånger.

Vilhelm Moberg – Utvandrarna, det må vara en gammal bokserie men oj så spännande att följa nybyggarlivet på andra sidan Atlanten.

Lars Kepler – Joona Linna-serien, jag har inte hunnit läsa dom två senaste böckerna Kaninjägaren och Lazarus men dom tidigare fem böckerna med Linna i spetsen som utredare är i en klass för sig.

Margit Sandemo – Sagan om Isfolket, i denna bokserie på hela 47 böcker får vi följa en släkt vars vissa medlemmar besitter bra och även dåliga övernaturliga krafter och hur dom ständigt kämpar mot eller med ondskan. Den här serien har jag lyssnat på 3 gånger så bra är den!

Mia Skäringer – Dyngkåt och hur helig som helst, en stark feministiskbok som krossar myten om superkvinnan.

George R.R. Martin – Game of thrones-serien, vad mer kan jag säga? Vem fastnar inte för spännande intriger, maktkamp, gott mot ont och vandrare, barn och drakar?

Jojo Moyes – Livet efter dig-böckerna, en kärleksroman utan dess like där man som läsare kastas mellan olika livsöden och hur kärleken kanske inte övervinner allt ändå?

Stephen Chbosky - The perks of being a wallflower, en ung pojkes historia om vänner, kärlek, familj och hur det förflutna tillslut kommer upp till ytan. Filmen men samma namn som är baserad på boken är en av mina absoluta favoritfilmer.

J.K Rowling – Harry Potter, vad vore en boklista om inte Harry Potter nämndes. Sen som jag är läste ja den för första gången för kanske tre år sen, men sen dess har jag läst böckerna tre gånger och visst har jag blivit et fan. Men inte ens en promille av vad min lillasyster är.

Kommentera här: