C-vitamin och tårar

Hej mina kära!

Har befunit mig i Sverige i en vecka nu sen jag kom hem från Thailand. Kan inte annat än att säga att det var underbart och härligt i Thailand. Dit åker jag gärna fler gånger. Har fått en hel del färg på huden, några små fräknar och håret har blivit en aning ljusare. Jag har ätit gott, skrattat gott och lapat i mig sol och c-vitamin.

Men hur är det då med själen mitt i allt det underbara och härliga? Som några av er säkert vet så har jag tidigare mått toppenbra och jag har till och med varit en aning hypomanisk/manisk. Sista fyra dagarna i Thailand vände något blad i min bok, och istället för små fina rosa bokstäver blev det svarta kantiga bokstäver skrivna i desperation. Så ja, jag är inte på topp. Jag är sjukskriven nu, på heltid. Denna gång för att jag är deprimerad och för att nätterna äter upp mig. Om jag inte tar min sömnmedicin plus lugnande kan jag inte sova eller sover väldigt ytligt och vaknar flera gånger. Får ibland självmordstankar, även fast jag faktiskt inte vill ta livet av mig. Men dom tankarna kommer som inbjudna gäster på en fest som håller på att spåra ur. Vanligtvis hade jag krigat på till jag hade kraschat och troligtvis behövt bli inlagd. Men både jag och min psykolog bestämde att jag behöver en paus innan jag blir så dålig, deprimerad och inte kan hantera mina känslor. Så för att förhindra försämring så blev jag sjukskriven och dels för att jag inte klarar av att plugga just nu. Förhoppningsvis blir det inte värre än så här och jag klarar av att rida ut den här depressionen utan inläggning. Det är absolut inget fel att behöva slutenvård men för min del brukar det inte hjälpa speciellt mycket, ibland försämrar det mig och ibland får det mig att känna mig trygg till jag klarar av att vara hemma igen. Men i största mån försöker i alla fall jag undvika att vara inlagd.

Men dagarna går, tickar och jag försöker hålla mig något sysselsatt. Antingen via datorn, mobilen eller att faktiskt göra något med sinnena eller röra på mig fysiskt. Jag hoppas ändå att ni där ute har det bra och toppen. Kom ihåg att vara snäll mot andra men allra främst dig själv.

Linnea Karlsen♥

1 Anonym:

skriven

Kämpa på du klarar det! Du har provat värre❤/Mormor

Svar: Tack mormor <3
Linnea Karlsen

Kommentera här: