Midsommarhosta

Hej på er!

Hur är det med er? Med mig är det bra. Hade oturen att i början på veckan bli super mega förkyld med hosta, feber till och från, huvudvärk och ont i halsen. På torsdag var jag riktigt less på min fruktansvärda hosta. Så begav mig till vårdcentralen där läkaren konstaterar att jag minsann har en början på lunginflammation. Så med hostmedicin och antibiotika fick jag återvända hem.

Midsommar firades med familjen och våra kära vänner. Vi åt god mat, skålade, sköt lite på måltavla och lerduvor, badade i bubbelpool och bara myste. Tyvärr regnade nästan konstans fram till kvällen så vi fick inte möjlighet att resa majstången och pynta den men det var en fin kväll ändå. Jag pockade inte sju sorters blommor och la under huvudkudden så jag drömde istället om Thailand, sandstränderna och fiskarna när vi snorklade. Vilket var lika bra det. Idag mår jag faktiskt ganska skapligt, är fortfarande trött och tagen från förkylningen men på måndag blir det jobb igen. Har varit hemma hos mamma och pappa i veckan när jag varit sjuk. Här en kväll satt jag och hostade i soffan och hostade då kom mamma med en tekopp och en natt när jag låg och hosta så kom hon med en vattenflaska jag kunde ha vid sängen. Vad skulle jag göra utan mamma? Bästa mamma!

Kram

Linnea Karlsen❤

Kommentera här: