Avsked och stort tack!

Hej på er i sommarvärmen!

Är det inte underbart att vi äntligen fått lite sommarvärme, i alla fall här uppe i Luleå där jag bor! Hur är det med er då? Jag hoppas ni alla mår bra! Och om ni inte gör det så är det också okej. I måndags hade jag min sista träff med DBT gruppen. Där jag har gått på färdighetsträning i lite mer än två år. Så nu är jag färdig med gruppterapin, då man bara får gå i den i två år. Jag kommer dock gå kvar hos min individuella psykolog, i alla fall hösten ut. Men det känns så konstigt att helt plötsligt bryta en vana man har haft i två år. Det känns som att det alltid varit så att måndagar mellan 13 – 15.00 så är det gruppterapi. Och att helt plötsligt inte ha något inbokat på måndagar känns lustigt. Spännande och lite läskigt. Visst är det absolut ett steg i rätt riktning, men oj så läskigt det känns. Som tur har jag ju varit förberedd på det och vetat om det sen start att det bara är två år man får gå i färdighetsträningen. I måndags då det var sista gången för mig köpte jag med mig lite fika, vilket jag tror uppskattades. Jag fick även två stora och varma kramar av färdighetstränarna, som jag med värme tog avsked från. Som tur har båda färdighetstränarna kontor bredvid min psykolog så jag lär ju stöta på dom någon gång. Att ta avsked från gruppen kändes för mig ganska tungt faktiskt. Även om vi deltagare inte vet så mycket om varandra så kände jag i alla fall en samhörighet med de andra deltagarna. Vi som gå i färdighetsträningen har ju tystnadsplikt så jag kan inte tacka alla personligen. Men jag vill ändå om någon av före detta eller nuvarande deltagare skulle läsa detta så vill jag säga stort tack! Du inspirerar mig!

Linnea Karlsen♥

Kommentera här: