MN VÅLDTÄKTSMAN GÅR FRI

Idag blir det inget glatt hej idag. Jag har länge velat dela med mig om den här händelsen. Jag vet att jag inte är ensam, bara en av alla tjejer som lider i tystnad eftersom våra våldtäktsmän oftast går fria. Min våldtäktsman går fri. Trots bevis läggs min anmälan ned. Jag har drivit anmälan så långt jag kan och nu läggs den ned i brist på bevis. Jag vet att så många andra tjejer lider i tystnad över detta bittra öde. Jag har god lust att skriva ut min våldtäktsmans namn, adress och telefonnummer men gör det mig till en bättre människa? Jag gråter när jag skriver det här men jag tänker inte låta mig tystas längre. Jag har länge på grund av utredningen inte kunna dela med mig av min smärta men nu jävlar tänker inte jag vara tyst längre.

Våldtäkten är en förnedring, min rätt till min egen kropp togs ifrån mig och utnyttjades som om min integritet skulle vara en snorig pappersnäsduk. Den smärta jag har genomlidit under och efter våldtäkten önskar jag inte någon. Men faktum kvarstår. MIN VÅLDTÄKTSMAN GÅR FRI.

Jag minns så tydligt, efter våldtäkten när jag klädde på mig, var min första tanke att jag var tvungen att klä på mig ordentligt så jag så prydlig och snygg ut. Så ingen skulle se vad jag precis hade gått igenom. Min känsla var skam och äckel, inte äckel över honom utan äckel över mig själv. Jag skämdes. Det är ett sådant alvarligt fel med vårat samhälle, jag skämdes för att jag hade blivit våldtagen. JAG skämdes. Det sjuka är att så många tjejer och kvinnor tystas ned och trampas på, som om vi inte vore människor med rätten över våra egna kroppar.

Så det här är till alla ni, alla tjejer och kvinnor som sitter där ute. Vars rätt till kropp har trampats på. Jag har bestämt mig för att jag inte tänker låta mig tystas längre, för att så många väljer att vara tysta på grund av skam och skuldkänslor. Vilket jag förstår. Men jag tänker kämpa, prata om min våldtäkt, bearbeta mina traumatiska minnen så att jag, jag kan hjälpa andra tjejer och kvinnor. Jag vill belysa det faktum att kvinnans och mannens ställning i samhället inte är jämlika. Varför ifrågasätter man då kvinnan när hon blivit psykiskt eller fysiskt misshandlad, våldtagen eller lever i skräck? Hade kvinnan och mannen varit jämställda i samhället hade inte min förta känsla varit äckel och avsky för mig själv.

Min våldtäktsman går där ute och lever ett normaltliv medan jag sitter här och skäms.

1 Anonym:

skriven

Kram på dig älskade Linnea! Jag känner också att jag blir äcklad av blotta tanken! Tänk att han går fri, att han bara kan fortsätta sitt liv, sitt jobb och vara aktiv i sitt/ vårat miljö utan behöva stå till svars för det som han har gjort...Näähh, fy fan! Kram Anja

Svar: Tack <3
Linnea Karlsen

2 Sofia Kihlström:

skriven

Så himla starkt att skriva om det och så otroligt hemskt att sådant här ska få hända! All styrka till dig och hoppas du får må bättre <3 Låt inte honom vinna! 👊🏼❤

Svar: Tack kära du! <3
Linnea Karlsen

3 Jan Petter Nikolaisen:

skriven

Kjære Linnea, mitt hjerte sprenges over tanken på ka du har vært igjennom. Æ skjæmmes på vegne av det mannlige kjønn og ka som får enkelte mannfolk til å ta sæ til rette gjennom en voldtekt. Du skal vite at det gjør mæ så vannvittig ondt at æ bare vil gråte. Ønske dæ alt godt for framtia, selv om det é du som er nødt til å skape den. Men du skal vite at vi vil være der for dæ, selv om avstandan é lang.

Og DU, den voldtekten é ikkje din skjyld, husk på det fine Linnea ❤️

Svar: Tack så mycket! Gla i dig❤️
Linnea Karlsen

4 Anonym:

skriven

Linnea starkt att du kan skriva om det och dina känslor. Du ska inte skämmas, gå med högburet huvud. Jag tänker mycket på dig och din familj. Jag älskar dig och stödjer dig. Kram Laila Storelv.

5 Anonym:

skriven

Du vet vad jag tycker och tänker! Vi ses snart! Mormor!

6 Anonym:

skriven

Det du genomlider är fruktansvärt! Tanken på att en våldsverkare går fri är hemsk. Du gör rätt som berättar - ingen ska behöva genomlida det du gör.
Kramar, Catti

7 Anonym:

skriven

Men Linnea jag ryser på hela kroppen när jag läser detta, fyfan.... lider med dig massor och applåderar din styrka att gå ut med vad som hänt. Du har INGET att skämmas över fina gulliga Du. Kram Ulla 💗💗

8 Cizzi:

skriven

Finaste Linnea💖. Stark i det svåra. Svag och liten ibland, stark och stor ibland. Men aldrig krossad, aldrig 💪🏼💖, kämpa på! Du betyder mycket för många och vi tror att du verkligen bidrar och hjälper många med din öppenhet. Styrkekramar till dej och dina 💕. /Cizzi och Asle

Svar: Tack underbara ni ❤️❤️
Linnea Karlsen

9 Anonym:

skriven

Du er kjempetøff som står fram!!! Helt utrolig, og dessverre ikke noe unntak at voldtektsmenn slipper unna. Det er nesten så loven beskytter slike grusomme menn! Det er til å bli forbannet av. Jeg kjenner deg ikke, men jeg vet hvem din voldtektsmann er. Han er slettet fra FB for lengst, og jeg hilser ikke lengre på ham på gaten. Tenk at han er i stand til å begå en grusom handling og bare virke i lokalsamfunnet som ingenting etterpå! Det gjør meg sint! Så igjen, du er tøff som står fram! Da får han hvertfall litt straff når dette ikke forbigår i stillhet. Og jeg håper det tvinger flere til reaksjon over hans handling. Det er forferdelig at ikke kvinnens rettssikkerhet er bedre! Noe må endres. Der kan tøffe damer som deg gjøre en forskjell, som ikke lar voldteksmenn gå fri i stillhet. Klem

Svar: Tack, ditt stöd är tacksamt!
Linnea Karlsen

10 Anonym:

skriven

Styrkekramar Linnea! Det är starkt att prata om saken och du har helt rätt i att det är samhället som det är fel på i det här läget och absolut inte dig! //Yvonne Andersson

Svar: Tack så mycket!
Linnea Karlsen

11 Anonym:

skriven

Du är en otroligt stor förebild för mig och både inspererar mig och hjälper mig på min resa genom livet och du är så sjukt stark vilket jag verkligen beundrar.

Svar: Tack så mycket!
Linnea Karlsen

12 Anonym:

skriven

Jag skriver ut våldtäktsmannens namn, Max Mackhé aka Bierjen Maahke!

Det är inte en hemlighet vem mannen är. Vi alla stöttar dig och jag är stolt över att du berättar din hemska historia, det ger stöd till andra att våga berätta om liknande händelser.

Låt inte honom vinna. Du är stark! ❤❤

Kommentera här: