Semlornas dag

 

Hej mina kära!

Idag har varit en plugg dag för mig, jag pluggade hela förmiddagen och efter lunch när jag skulle börja om så började läroplattformen att krångla så det blev en kort men intensiv plugg dag. Det känns så skönt att skolan rullar på. Förresten hade jag min muntliga examination i filosofi igår, och jag själv tyckte att det gick så där. Men slutbetyget i kursen blev C och det är jag så nöjd över med tanke på hur mycket jag har slitit med filosofin, så det känns riktigt bra.

Annars har jag inte gjort så mycket. Går i köpa-bil-tankar och kollar Blocket och diverse bilhandlare dagligen. Är till och med så inne i bilköp att jag drömmer om olika bilar. Men idag är det ju semlans dag och då har mamma varit duktig och gjort gluten och mjölkfria semlor, då jag inte äter mjölk och lillasyster inte tål gluten. Att laga mat i våran familj är ibland en utmaning och alla fyra plattor är oftast upptagna då jag inte äter mjölk, lillasyster inte äter gluten och en pappa som har Crohnsmage. Så minst sagt är det lite bökigt. Men vad ska man göra? Ibland när jag lagar middagsmaten brukar jag tänka på att det ser ut som en fars, med kastruller och slevar i högsta hugg. Jag hoppas ni i alla fall ni har fått en bra start på veckan för det har jag! Massa kramar till er där ute framför datorer, telefoner och surfplattor.

Linnea Karlsen ♥

Kommentera här: