Julstök

 
Hej på er!

Hur är det med er? Med mig är det bra. Jag sitter mitt i ett juklappskaos, hittar på rim, slår in paket och krullar snören. Jag är för övrigt tillbaka i skolan, idag var bara andra dagen men det känns bra, än så länge i alla fall. Jag pluggar matte nu, inte mitt favoritämne direkt men jag måste för att sen kunna söka universitetet. Så det är bara att bita ihop. Annars har det hänt rätt så mycket i mitt liv. Mitt psykiska mående är på banan igen, visst har jag sämre dagar men jag plågas inte av självmordstankar längre. Jag behöver visserligen använda min vid behovs medicin, när ångesten blir för svår att hantera men inte alls lika ofta.

Jag har flyttat från mitt barndomshem! Har jag sagt det? Eller jag vet att jag har sagt det. Det känns helt fantastiskt. Att ha något eget att rå om, succesivt inreda som man själv vill. Så med köksskåp upp till tak, små kryddhyllor, en liten balkong och ett svår inrett vardagsrum känner jag mig nöjd. Det ligger utanför Luleå i en liten tätort. Nära till affärer, promenadstråk och älven ett stenkast bort. Det känns som att jag äntligen har något eget att kalla hem.

Nu ska jag tillbaka till mitt julpyssel och försöka bli färdig innan sängen ropar efter mig.

Linnea Karlsen♥

Kommentera här: