Läker hjärtat?

Hej alla!

Idag har det verkligen varit ruskväder ute, det har både blåst och regnat. Jag har även vikt lite kläder, planerat lite blogginlägg framöver och lagat middag. Så det har varit en produktiv dag för mig, jag har fått mycket gjort både i handling och i tanke. Det känns som att det är längesen jag pratade med er och nu vill jag ventilera mig lite. När tiden är mogen kommer jag dela med mig om en händelse jag var med om i somras. Den händelsen tynger mig mycket och jag går ständigt i tankar om vad som i framtiden kommer hända. Ibland känns det som att min framtid hänger på en tråd, där det står mellan att tråden ska blir avklippt och att saxen läggs undan i en låda. Det känns ibland förjävligt att veta att en del av min framtid ligger i någon annans händer. Det liksom skaver inuti kroppen och ger mig sådan fruktansvärd ångest att det ibland känns det som att hjärtat ska spricka. Men det gör det inte, hjärtat går inte sönder utan tillslut dämpas ångesten och hjärtat går ned i puls. Jag hoppas att det är som alla säger att tiden läker alla sår. Jag hoppas så innerligt att hjärtat tillslut läker.

Linnea♥

 

Kommentera här: