Dag 4 - Vad finns i min väska

 
 
Det här är min älskade Wera Stockholm väska i äkta skin, den är så fin och har hängt med något år. Så det är min favoritväska helt klart. Den är förövrigt köpt på Åhlens för något år sedan.
 
 

Det här är alltså det jag vanligtvis har i väskan men det varierar beroende på vars väskan ska följa. Ett paraply som egentligen är mammas, två aska av salivstimulerande tabletter, för att jag blir så torr i munnen av mina mediciner. Två pennor, handsprit från The Body Shop och ett läppstift. Vanligtvis hittar man något godis i min väska och denna gång blev det en chokladbit från Waldorf. Tamponger, en handkräm från Apoliva, nässpray och min älskade glas fil. Och såklart mina hemnycklar och vad vore en väska utan lite skräp och kvitton. 

Idag har jag klippt gräsmattan och mamma har städat och dammsuga, den ena gör läxor och den andra har ont i ryggen så det är jag och mamma som får agera städpersonal. Jag har också vattnat blommorna vilket jag har skjutit upp i flera veckor. Så det är med nöd och näppe de kommer klara sig. Det där med att skjuta upp saker till sista minuten är jag expert på, tyvärr. Det är en av mina stora brister, visst har det lite med det att jag mår så dåligt ibland men även att jag är lite lat när det kommer till vissa saker. Så jag kan inte riktigt skylla ifrån mig. Nä men nu är det gjort och bara det känns som en lättnad. Tro det eller ej men en så liten sak som att vattna blommorna kan ta mig flera dagar innan jag kommer för mig att göra det, medan när det gäller arbete och att t.ex. ringa viktiga telefonsamtal gör jag på en gång. Det är mystiskt tycker jag. Har någon av er sådana problem?

Linnea♥

Kommentera här: