Söndag i en bur

 

Nu är det söndagmorgon och jag känner mig instängd som i en bur. Vilket jag kan göra ganska ofta. På vilket sätt kanske ni undrar. Jo, jag känner min instängd på det sättet att jag inte kan ta mig någon stans, jag har så många idéer och inspirationer som bara måste få komma till skott med men jag känner mig så orkeslös och matt i kroppen att jag inte kan ta mig någonstans. Fast jag har sådan stor lust att utföra mästerverk.

Idag skulle jag egentligen ha jobbat men igår när vi var på 50års kalas fick jag en allergisk reaktion på kaviar som en del av er vet att jag inte tål. Direkt jag kände att det tjocknade i halsen var det bara att åka i till vårdcentralen och söka hjälp. Familjens vänner där vars både mamman och pappan har fyllt år, bjöd på två stora och super goda smörgåstårtor som det olyckligt vis var kaviar, dock utan min vetskap, fick panik då jag sa att jag inte tålde kaviar. Vilket är helt förståeligt.

När jag och mamma efter lite ihop slagen tankekraft beslöt oss för att "bara" åka in till närmaste vårdcentral, fick jag direkt komma in till ett patientrum. Innan jag fick träffa läkaren fick jag 1 Tavegyl och efter en kort och intensivt samtal med läkaren ordinerade han16 Betapred och 5mg Ventolin. För er som själva är kraftigt allergiska vet vad de medicinerna innebär och gör med kroppen. Så idag är jag helt slut körd. Energin är i botten och jag har sovit väldigt dåligt i natt. Så jag kände helt enkelt att jag inte kan fara och jobba då jag fortfarande känner mig påverkad av medicinerna jag fick i gårkväll. Men idag mår halsen bra och tjockanden har helt försvunnit. Så medicinskt sätt är jag helt återställd efter den allergiskareaktionen. Så ingen behöver vara orolig!! 

För övrigt önskar jag er en fortsatt trevlig söndag och imorgon börjar äntligen med stort Ä min gruppterapi igen efter sommaruppehållet. Kram på er alla och ta hand om varandra. 

1 Anonym:

skriven

Jo det var lite spännande där ett tag/mamma

Kommentera här: