Ledig fredag

 
Det är så himla skönt att vara ledig på fredagar. Jag önskar att varje dag var så här, vakna tidigt utan stress. Klä på sig i lugn och ro, stiga upp göra en kopp kaffe och bara sitta ute på altanen medan regnet smatrar mot taket. Så mysigt att bara ta det lugnt och inte behöva stressa. Dessutom är jag på rätt så bra humör för tillfället, så det gör saken ännu bättre.
 
En annan sak som har hänt på senaste tiden är att jag funderar stark på att åka till Los Angeles nästa höst och plugga engelska samt tillvalsämnen som teater, dans och musik. I sådanafall skulle jag vara borta i 11månader och få en hel del nya erfarenheter och lära mig en helt ny kultur, då jag vill bo hos en värd familj och inte på ett campus. Då det kostar rätt så mycket att plugga utomlands som kommer jag behöva ta studie lån. Om det är någon av er som har tips eller egna erfarenheter med att studera i USA eller någon annanstans får ni gärna vara gulliga och dela med er om era erfarenheter! 
Nu önskar jag er en fortsatt bra fredag och en trevlig helg!

Kommentera här: