S T O C K H O L M

 
 

Hej på er!

Ett tag sen sist, sen sist har jag och Fanny varit i Stockholm. Tänkte nu dela med mig om vad som hände där och hur mysigt vi hade. Vi åkte ned på torsdag, gjorde stan och käkade gott. Vi gick och la oss relativt ledigt för att ladda inför en heldag med shopping. På fredagen åkte vi ut till Mall of Scandinavia i Solna och shoppade loss. Vi träffade släktingar till Fanny, gjorde naglar och även denna dag åt vi gott. På kvällen gick vi till Café Opera och tog oss in tack vare en kille som kallade oss snygga. Vi tog var sin drink och helt plötsligt befann vi oss på VIP området och drack champagne med några härliga människor. Vi dansade loss och kom oss i säng vid fyra på morgonen. På lördagen mådde varken jag eller Fanny toppen och tanken var att vi skulle gå ut på lördagen också men när klockan slagit sju på kvällen mådde ingen av oss fortfarande bra. Så vi beslöt oss för att köpa godis och se Eurovision. Så där satt vi med var sin godispåse och dissade nästa alla bidrag. På söndag morgon åkte vi hem och det var skönt att komma hem. Borta bra men hemma bäst. Som den hemma gris jag är. Med mig från Stockholm fick jag med mig två klänningar, en kappa och en topp. Och kors i taket inget smink!

Idag åker jag och mamma ned till Värnamo, vi kör min lilla gråa pärla. Då jag har fått sommarjobb nere på High Chaparall, har vi utbildningsdag på lördagen. Jag sökte jobb där redan i december och fick jobbet i mars. Jag ska jobba som affärsbiträde i en butik och såklart blir det artonhundratals kläder enligt sann vilda western anda. Det ska bli riktigt roligt att åka ned till Värnamo och jobba i två månader och jag ser så mycket fram emot att utvecklas och lära känna nya människor. Det känns som en bra omställning. Ett stort ansvar. Ta hand om mina mediciner själv och känna mig vuxen och kompetent. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas ni har hållit ut!

Tills vi hörs igen får ni ha det så bra, kram på er!

Linnea Karlsen♥

Kommentera här: