Dag 9 - Mina rädslor

 
 

Hejsan alla!

Idag är det meningen att jag ska prata om mina rädslor och det tänker jag också göra. Genom att jag har min borderline så följer det med att jag har en extrem rädsla för att bli lämnad och bli ensam. Jag har svårt att trivas i mitt egna sällskap även om jag ibland har stort behov av att vara ensam för att tänka igenom saker och ting. Jag har så länge jag kan minnas inte tyckt om att människor tar på mig utan min tillåtelse, det kan vara en kram eller en klapp på axeln. Jag kan lätt bli ångestfylld och fylld med obehag om någon tar på mig utan mitt medgivande. Jag tror det hör ihop med att jag inte vill känna mig ensam och att jag är en kontroll människa. Jag blir rofylld när jag har kontroll, och det gör mig säker. Så det är en rädsla att inte ha kontroll och att jag inte vill bli ensam. Ibland när jag inte känner att jag har kontroll eller när jag känner mig ensam för jag oftast ångestpåslag och kan få stickningar i mina fingrar. En annan mera konkret rädsla är min spindel fobi, och jag kallar det fobi. För att jag så fort jag ser eller kommer i kontakt med en spindel så får jag hjärtklappning, börjar skaka, gråta och känner enorm rädsla.

Nu undrar jag över era rädslor och vad som gör just dig rädd, stort som litet. Ni får gärna dela med er av det, ibland kan det kännas skönt att prata ut om sina rädslor.

Linnea♥

 

Kommentera här: