Vi glömmer oss själva

Hejsan, mycket har hänt sen sist. Jag har främst varit inlagd en längre tid på psykiatrin och jag har pausat mina studier en tid för att återhämta mig. Men det gör inget, just nu måste jag fokusera på mig själv och ta hand om mig själv. Läkarna på psykiatrin har även ändrat i mina mediciner så jag har fåt skakningar och ibland får jag hjärtrusning med väldigt hög puls, vilket är ganska obehagligt.

Annars är jag samma Linnea som sist, kanske har jag blivit klokare och mer viljestark, jag vet inte riktigt. Det är svårt att säga om sig själv att man är stark, att man klarar varje motgång. Men egentligen är det just det vi behöver göra. Vi alla måste påminna oss om vårat eget värde, att vi är starka och klarar av svackorna i livet. Det är inget vi säger, men det är just det vi borde säga till oss själva. Att vi faktiskt är värdefulla och älskvärda Jag tror vi människor tänker alldeles för lite på oss själva, en del skulle säga att man är självisk men jag skulle säga att man vet sitt eget värde som människa. Jag tror på något sätt att man måste behandla sig själv som den värdefulla människan man är. Glömmer man i vimlet bort sig själv är det nog lätt att få ont i hjärtat och själen. Så jag utmanar er att ikväll när du ligger där i sängen och ska sova, prova viska tyst för dig själv ”Jag är värdefull” och känn efter i kroppen hur det känns och vilka tankar som kommer. Prova i alla fall och är det inte något för dig så har du i alla fall gjort ett försök, och bara det är ett steg i rätt riktning.

Med det sagt önskar jag er en fin kväll med riktigt fredagsmys med nära och kära.

Linnea Karlsen♥

 
1 Anonym:

skriven

Du vet väl om att du är värdefull att du är viktig här och nu! Älskar dig!/Mommo

2 Anonym:

skriven

Kram Linnea, skickar mina innersta tankar för att göra dig starkare. Vi alla är värdefull och vi behövs för varandra/gammeltante.

Kommentera här: