Borttagning av gips

 

I tisdag tog jag efter, en veckan innan operation med gips sen fem veckor efter operation. Äntligen bort mitt gips. Det var så skönt men så ovant, det är lustigt hur fort man vänjer sig med något. Har fortfarande inte full rörlighet i handen men det kommer mer och mer hela tiden. När jag fick se armen efter att gipset var av började jag må fruktansvärt illa och fick hjärtklappning. Sen när dom skulle dra stiften så fick jag panik, började hyperventilera och tårarna var riktigt nära. Som tur var min mamma där och stöttade mig och påminde mig om att andas och försöka slappna av. Innan var jag inte nervös alls, hade inga speciella förväntningar och skulle det göra ont så skulle det göra det. Men när jag väl var där så var det som att någon tryckte på en knapp för ångest.

Idag är jag hemma, från skolan. Har blivit sjuk igen, har feber, ont i huvudet och halsen och mår allmänt risigt. Har bara legat på soffan och lyssnat på mina favoritpoddar och bara vilat. Men nu ska jag sätta på te vatten och kanske se någon serie.

Kommentera här: