Livsuppdatering

Hej på er mina kära!

Vad säger man long time no see? Jag har i alla fall saknat att blogga men har väl inte riktigt kommit till skott. Jag har mått bra och just nu känner jag mig bättre än var jag gjort på flera månader. Trots att jag nyss haft en hypomanisk period med otroligt lite sömn och massa konstiga handlingar. Som tur var gick det inte över i en depression utan jag fick stopp på det med hjälp av en natt på psykiatrin och ordentligt sovmedicin. Vad har hänt sen sist då?

Jag pluggar för fullt, engelska 6 och naturkunskap 2. Jag läser fortfarande på distans vilket passar utmärkt då jag nu också har en vikarietjänst hos Humana som personlig assistent, dels för att dryga ut studiemedlet men även för att komma ut och träffa lite människor och inte stirra in i datorn hela tiden. Jag trivs toppen hos min kund och även med mina kollegor. Det finns inte riktigt något i mitt liv att klaga på, om man söker med ficklampa hittar man såklart brister och saker som behöver förbättras men jag försöker att vidga ljusfacklan och titta på helheten istället. Se det positiva, se det jag faktiskt åstadkommit och att jag klarar av att bo själv i en lägenhet.

Jag minns så väl en gång jag var inskriven på psykiatriavdelningen på Sunderby Sjukhus, jag hade läkarsamtal och mådde riktigt risigt, åt dubbel så mycket mediciner som nu och det kunde inte gå en dag utan panikångestattack. Då sa en av överläkarna till mig att jag aldrig skulle kunna leva utanför en institution alltså, avdelning, behandlingshem, på gruppboenden eller stödboende. Kolla på mig nu, jag bor helt själv, gör allt vad ett hushåll kräver, tar mina mediciner som jag ska och betalar mina räkningar i tid. Jag skulle så himla gärna vilja träffa den läkaren igen och bara helt ärligt visa fingret åt hen.

Länge påverkades jag av den här läkarens ord, började tro på vad hen sa men samtidigt gav det mig en jävlaranamma att visa att hen hade fel. Och nu står jag här, med större planer för min framtid och ännu fler mål som jag vill uppfylla. Låt aldrig någon säga åt dig vad du klarar av och inte klarar av!

Kram!

Linnea Karlsen♥

1 Anonym:

skriven

Härliga ord från en härlig tjej! Du är en kämpe! Älskar dig❤/Mormor

Svar: Tack bästa mormor <3
Linnea Karlsen

Kommentera här: