Att se det ljusa

Hej på er mina kära!

Idag är en sån där dag när allt känns tungt. Att stiga upp var jobbigt, att sätta på kaffe och till och med att sätta sig framför datorn och börja plugga. Jag började med skolan igår och nu gäller det att hitta tillbaka till rutiner. Att skapa morgon rutiner är A och O för mig för att jag ska orka sitta och plugga en hel dag. Ladda termosen med kaffe, äta frukost, klä på sig och borsta tänder. Ja ni förstår. Det positiva med att plugga hemifrån är att man inte behöver duscha eller fixa sig för att man ska iväg till skolan. Jag kan sitta en hel dag i mina mjukisbyxor och dricka mitt ljumna kaffe. Skrivkramp får jag ibland i handen och då får jag helt enkelt ta en kort paus, gå ut och röka eller hitta på något annat i några minuter. Som nu. Har suttit framför datorn sen åtta i morse och nu börjar energin att tryta. Så varför inte passa på att uppdatera er om hur det är med mig?

Som sagt, jobbig morgon. Blir inte lättare av att man är tillsammans med någon som har ett morgonhumör som heter duga. Som tur är går det inte ut över mig så länge jag låter han vara ifred den första timman han är vaken. Lite roligt också. Idag är planen att fortsätta plugga, göra bort det första provet, kanske gå på en eftermiddags promenad och sen hjälpa mamma med maten. Är sugen på att lämna huset någon timme ikväll och kanske jag sätter mig i bilen och åker och hälsar på någon, vi får se. För tillfället är jag inte alls på humör men jag vet att det blir bättre bara jag kommer på andra tankar en stund. Inte fokusera på det negativa utan alltid försöka se det ljusa i mörkret. Det kan vara svårt som bara den att se det ljusa, men man för börja med de små sakerna för att till sist kunna se det stora ljusa och inte bli rädd när skuggorna kommer.

Linnea Karlsen♥

Kommentera här: