Förtvivlan och anonyma kommentarer

 

Hejsan kära ni!

Veckan började med att jag fick obehagliga meddelanden av en fejkfacebook användare, vilket kändes otroligt obehagligt då denna människa som skrev till mig ville att jag skulle svara på privata frågor. När jag inte gjorde det, hotade människan mig genom att påpeka att denne visste vars min familj var. Det var otroligt obehagligt och jag i ren panik raderade allt och blockade profilen. Självklart skulle jag inte gjort det utan tagit skärmdumpar på allt och gjort en polisanmälan. Tyvärr agerade jag i ren panik och jag utbrast i stor gråt. Jag kan ärligt inte förstå vad som är så spännande eller roligt att utsätta någon för hot och skrämmas. Det är vidrig och du som gjorde så här mot mig är en vidrig människa. Just för att sådant här händer, inte bara mig utan andra människor. Så har jag beslutat mig för att sluta svara på anonyma kommentarer, oavsett vad det innehåller. Finns det inget namn bakom kommentaren så kommer jag helt enkelt inte svara och skulle kommentaren innehålla kränkande eller osmakliga ord som kommer jag inte godkänna den.

Annars har veckan inte varit så bra, jag har fått flera insikter som har kommit som käftsmällar och jag har känt mig fysiskt sjuk för att jag är utom mig av oro och rädsla.  Det är egentligen inte så konstigt, när jag mår riktigt dåligt reagerar min kropp rent fysiskt. Så jag har knaprat huvudverks tabletter och försökt att bara ta hand om mig själv. Jag pluggar ju för fullt för tillfället och det känns så bra att ha något att distrahera sig med, något att lägga all min energi på. Speciellt när jag vet att det är mödan värt och att det kommer löna sig i slutändan.

Nu ska jag krypa ned i soffan med mamma och kanske slå på en film eller liknande. Kanske äta lite ostbågar och bara försöka slappna av efter en tung början på helgen med massa bekymmer. Jag hoppas ni har det bättre än vad jag har haft och att ni har haft en bra början på helgen.

Linnea Karlsen ♥

1 Moster :

skriven

Kram till dig gumman ❤

Svar: Tack, kram tillbaka <3
Linnea Karlsen

Kommentera här: