Att flytta hemifrån

Hej på er mina kära och trogna läsare

Det är roligt att se att trots att jag varit borta några veckor så finns det tappra läsare som hänger kvar. Det sista ni hörde av mig var från sängen på MAVA när jag hade försökt ta mitt liv. Livet var inte på topp och jag mådde otroligt dåligt, fylld av skuldkänslor och dödsångest. Jag kan väl säga att det är väl inte mitt mest genomtänkta inlägg. Men med respekt för mig själv väljer jag att ha kvar inlägget.

Mycket har hänt och jag kan på grund av vissa omständigheter inte berätta allt. I alla fall inte än. Jag ska ta det kort. Jag och J fick en lägenhet. Jag började må bättre fast jag var inlagd på psykiatrin. Men långsamt gick det framåt. Jag kom hem från avdelningen, jag skrev på lägenhetskontraktet och fick nycklarna. Här händer det något jag inte kan gå in på och det slutade med att J åkte ned till Kristianstad till sin pappa och jag började ensam packa kartonger.

Så nu sitter jag här, ensam i en stor tvåa som redan känns som mitt hem. Äter glass och planerar vart jag ska sätta upp alla mina böcker jag har med mig. Kollar Ikea varje dag efter saker jag vill ha och behöver till lägenheten. Rörmokaren har varit här två gånger då det blir stopp i toaletten för ingenting. Alla kartonger är fortfarande inte uppackade men imorgon ska jag göra ett sista ryck. Min sjukskrivning går snart ut, och efter två månader är jag tillbaka till skolan på måndag. Det känns så skönt, tillbaka till rutiner och förhoppningsvis kommer jag kunna börja extra jobba.

Det är inte länge tills vi hörs igen, ha det så bra och ta hand om er!

Linnea Karlsen♥

1 Moster:

skriven

Du har fått så fin lägenhet 💜

Svar: Tack <3
Linnea Karlsen

Kommentera här: