Flygrädsla?

Hej mina kära!

Jag har varit på vift hela dagen, solat lite solarium innan Thailand, mest för att inte bränna mig. Gått på stan, inhandlat lite badkläder och faktiskt varit på systemet och handlat vin. Har även hunnit med att handla mat. Nu står lasagnen i ugnen och jag sippar på ett glas vitt. Senare ikväll kommer Fanny förbi och vi ska väl bara mysa, ta igen det vi har missat och prata lite till.

Något ni inte vet är ju att jag åker på semester till Thailand om lite mindre än två veckor. Jag längtar så otroligt mycket och det ska bli så skönt att känna sanden mellan tårna, se håret bli ljusare och huden brunare. Sippa på en drink och bara hoppa i havet när det blir för varmt i solen. Så underbart. Det ända jag är nervös över är flygresan, jag har ju äldre jag blivit, blivit mer och mer flygrädd. Jag känner att jag tappar kontrollen, känner svetten i armhålorna och känner mig instängd och rörelsehindrad. Kanske låter töntigt för vissa men jag får en klump i magen av att behöva sitta på ett plan i över 10 timmar. Usch, nä jag får vara väl förberedd med massa olika ångest-övningar och mindfullness. Jag vet ju att jag klarar det, har flugit tusen gånger tidigare, dock är det här första gången jag flyger långt. Det sitter ju egentligen bara i huvudet. Det är bara att ta tag i rädslan vara livrädd och försöka hantera rädslan utan att få en ångestattack. Intalar mig själv gång på gång att det kommer gå bra. Det måste gå bra!

Linnea Karlsen♥

1 Lars Gustafsson:

skriven

Flygresan boring men det går. Det är en lång tråkig resa tycker jag som reser dit varje år. Men värt besväret.

Kommentera här: