Sjukskrivning

Hej på er!

Hur är det med er numera? Jag tenderar att dra mig till skrivandet så fort jag mår sämre, vilket jag också gör nu. Det är väl för att jag nu behöver skriva av mig och lufta mina tankar. Är sjukskriven för tillfället så det händer inte så mycket spännande och roliga saker i mitt liv. Försöker mest ta mig igenom dagen utan att gå under eller bara sova bort dagen. Så jag lyssnar ständigt på radio eller poddcast, dels för att ha något att lyssna på, distrahera mig och för att jag inte känner mig lika ensam då.

Den här gången känns det som att min depression ter sig annorlunda. Jag är otroligt fysiskt trött, vill mest sova hela tiden. Har medel jobbig ångest men som tar sig fysiskt utryck, extrem rastlöshet samtidigt som jag inte har energi att göra något. Sen får jag ibland känslan av att det är svårt att andas även fast jag inte har det rent fysiskt. Men jag vet att det är övergående.

För allas information, slog jag nyss på en spindel som satt på en blomkruka i köksfönstret med tidningspapper. Den dog inte, ramlade ned på golvet och nu vågar jag inte sätta ned mina fötter på golvet. Började nästan gråta. Problemet är att jag snart måste gå på toa och bävar för rädslan att den ska komma och äta upp mina fötter. Skräckträning typ.

Linnea Karlsen♥

Kommentera här: