Inte vacker med god

 
Hej på er!

Idag tänkte jag dela med mig om ett supergott recept som min mamma har hittat på som jag fortsatte och gjorde en tvist på. Perfekt till lunch när energin tryter. Rätten är dessutom LCHF som jag försöker äta. Och vill man så kan man lägga till en portion ris eller bulgur.

Du behöver:

Vitkål

Paprika

Två vitlöksklyftor

Limejuice från en halv lime

Morot

Ett uppvispat ägg

Salt

Vitpeppar

Sojasås

Valfritt uppstekt kött, lätt kryddat och strimlat. Jag använde färdig skinka i strimlor.

Så här gör du:

Skär upp vitkål och paprika i tunna strimlor. Riv moroten, sätt grönsakerna i en skål. Pressa limejuicen och vitlöken över grönsakerna. Stek köttet och tillsätt alla grönsaker och vitlöken. Stek till vitkålen börjar mjukna, det ska var lite tuggmotstånd i vitkålen och paprikan. Lägg i ägget, kryddorna och sojasåsen i en bunke. Vispa upp, inte för hårt dock. Häll äggblandningen över köttet och grönsakerna och rör om till äggblandningen har blandat sig med resten av maten. Färdigt att servera!

OBS! Jag kan tyvärr inte ge några mått då jag mest går på känsla när jag lagar mat, smaka av med kryddor till du är nöjd. OBS!

Linnea Karlsen♥

1 Anonym:

skriven

Ser gott ut ❤

Kommentera här: