Den ärliga listan

1.       Tre guilty pleasures?

Jag älskar makrill i tomatsås. Att äta mackor med mycket och bara smör när jag är bakis. Och till sist sjögrässallad.

2.       När grät du senast och varför?

Jag grät sist när jag tittade på en film som Leonardo Dicaprio var med i där han dör. Då grät som en liten bebis.

3.       När kan du vara dig själv till 100 %?

Jag kan vara mig själv till hundra procent när jag är med J och såklart när jag är med min bästa vän Fanny. Sen har man ju olika roller i olika relationer så det är svårt att säga men oftast kan jag vara mig själv.

4.       Tre saker du avskyr?

Tre saker jag avskyr är spindlar, orättvisor och kvinnoförtryck av olika slag.

5.       Hur är/var du i skolan?

Min roll i skolan har förändrats under åren. När jag var liten blev jag mobbad, sen har jag strävat efter att vara andra till lags för att passa in. Sen har jag varit den ledande som håller ihop ett kompisgäng. Och nu när jag pluggar distans är jag verkligen en pluggis men det har förstås att göra med att jag så mycket motivation och energi.

6.       Vad blir du stressad av?

Jag blir sällan stressad på ett jobb, då blir jag mer peppad och fylld energi och då lägger jag in en högre växel. Men rent personligt när jag inte är ”jobb Linnea” så har jag sjukt svårt att hantera stress, så fort jag blir stressad får jag problem med magen och tappar all motivation.

7.       Hur tror du att andra uppfattar dig?

Jag kan ju bara spåna. Men jag tror att antingen gillar man mig eller inte. Jag tror att en del kan uppfatta mig som väldigt bestämd och ibland dryg. Eller att andra tycker jag är gullig, omtänksam och att jag vill andra väl.  

8.       Hur uppfattar du dig själv?

Jag vet att om jag vill så kan jag vara en riktig bitch, dryg och väldigt bestämd. Men ofta uppfattar jag mig själv som ärlig, omtänksam och gullig. Jag hoppas i alla fall att andra uppfattar mig så. Men samma sak här, antingen uppfattar jag mig själv som väldigt hård och känslokall eller väldigt gullig och omtänksam.

9.       En situation som du tycker är jobbig?

Att ta konflikter. Jag är absolut inte rädd för konflikter eller att lösa ett relationsproblem. Men jag ogillar det så mycket och tycker det är jättejobbigt då jag hatar att vara ovän men dom jag tycker om. Men att ta en konflikt med en främling eller en bekant är inga problem över huvud taget.

10.    Tre otippade saker om dig själv?

Jag kan faktiskt gå ned i spagat. Jag är expert på att alltid bränna mig på tungan av kaffet. Jag äger cirka tjugo klänningar men använder ungefär bara hälften, då hälften av dom inte passar men dom är för fina för att slänga.

11.    När känner du dig som vackrast?

Jag känner mig som vackrast när jag har på mig en fin klänning, snyggt hår och lätt sminkning. Och när J säger att jag är snygg eller vacker. Då känner jag mig vacker trots att jag har rufsigt hår och nyss vaknat.

12.    Något du funderar mycket över?

Döden. Låter hemskt, jag vet men jag har så många gånger lurat döden. Så då är det svårt att undvika att tänka på det. Men tankar om vad som händer efter döden. Finns det en himmel och helvete eller blir det bara svart? Jag har varit nära döden sen jag var liten och att ”möta” döden är något som skrämmer mig. Jag vill absolut inte dö för än jag är riktigt gammal, men man får inte trycka bort såna tankar då döden i sig inte är farlig. Det är bara naturligt att fundera och vara sökande.

Linnea Karlsen♥

1 Iza Palm:

skriven

Åh! En kul lista, intressant läsning också! Jag kidnappar nog denna :)
Hoppas du har en fin dag! (länkar givet till din blogg när jag använder listan!)

Svar: Tack, och vad roligt att du hitta hit! Varsågod :)
Linnea Karlsen

Kommentera här: