Inte på topp

Hej på er min kära!

Hur är det med er? Med mig är det väl så där. Jag har otroligt mycket att göra i skolan och har varit lite låg de senaste dagarna. Jag vet inte riktigt varför då jag brukar vara väldigt pigg och alert på höstarna, det brukar vara först på vintern och våren jag har det som mest tungt. Det har inte hänt något och jag tar mina mediciner som jag ska. Men ibland är det så att jag går in i kortare jobbigare perioder. Och det är väl så det är, det är bara att acceptera att orken inte är den samma och att jag behöver sova mer och det mesta att göra tar emot.

Jag har funderat och funderat över min nya misstänkta diagnos. Jag försöker acceptera situationen. Jag har kommit fram till att jag är väldigt ledsen över hela situationen. Jag är riktigt ledsen över diagnosen, då jag när jag har läst på och fått material av min psykolog förstår jag att det inte är en ”lätt” diagnos. Det är en diagnos som man lever med hela livet där medicineringen är en stor del av behandlingen, för att kunna hålla den bipolära diagnosen i schack. Viket inte känns så kul. Man vad kan jag göra? Försöker att inte deppa ihop men det är just nu är det svårt att tänka positivt men jag försöker så gott jag kan. Jag måste tänka att det är en styrka och inte en last. Dra det till min fördel och försöka peppa mig själv.

Linnea Karlsen♥

1 lars:

skriven

Linnea, Jag har också låga dagar ibland. Ofta försöker jag rensa tankarna med en uppfriskande timmespromenad i naturen. Man kan inte ligga på topp hela tiden. Skapar prestationsångest

Svar: Ja jag håller med dig, tack för omtanken!
Linnea Karlsen

Kommentera här: