Ett tag sen sist

 

Hej på er mina kära!

Det var ett tag sen sist nu, men för hoppningsvis kommer jag tillbaka till bloggandet. Jag har inte haft någon speciell anledning till varför jag inte har bloggat utan jag har inte haft suget. Men nu ikväll kände jag att det är dags. Nu kanske någon där ute undrar vad som hänt sen sist. Jag går fortfarande i terapi och mina två år på färdighetsträningen börjar leda mot sitt slut. Vilket känns som ett stort steg men samtidigt väldigt läskigt och obehagligt. Dock kommer jag gå kvar hos min individuella psykolog ett tag fram över, i alla fall tills jag känner att jag kan stå på egna ben. Men visst är det häftigt! Att jag gjort så stora framsteg. Idag kan jag ta hand om mina mediciner själv trots att jag känt mig nedstämd den sista veckan. Vilket jag absolut inte kunde förut. Då risken för att jag skulle överdosera/självmedicinera var så stor. Men idag känner jag att jag är nog stark. Nog stark att be om hjälp och nog stark att kunna motstå mörka tankar. Till en helt annan sak! Jag har ju köpt en egen bil! En Volvo V40, med automatlåda och en 2004 modell. Och det bästa av allt är att jag har betalat den alldeles själv. Vilket känns helt fantastiskt. Nu ska jag ta medicin och börja krypa i säng men förhoppningsvis hörs vi redan imorgon igen!

Kram på er!

Linnea Karlsen ♥

PS. Vad jag har saknat att skriva till er!

1 Anonym:

skriven

Nu har du mycket att se fram emot❤/Mo

Svar: tack <3
Linnea Karlsen

2 Sofia Kihlström:

skriven

Jag har också gått DBT (för visst är det, det du går?) och färdighetsträning och det var toppen, dock var jag kanske inte fullt redo för det och kunde inte riktigt ta till mig allt bra. Hade dock en fantastisk psykolog, Greta. Vad heter hen du har? :)

Svar: Jo, det är DBT jag går. Jag har Eva, hon är helt fantastisk! Det handlar ju om att ta allt i sin egen takt.
Linnea Karlsen

3 Arletta Ellington:

skriven

Ja, jag har faktiskt undrat hur det varit med dig. Jag går ju in då och då på de bloggar som intresserar mig, och då blir det att jag funderar om du inte haft några inlägg på ett tag. Jag är glad att du är tillbaka.
Ellington

Kommentera här: