Säsongsdepression?

Hej på er mina kära!

Idag har varit en riktig plugg dag, känns dock som att jag säger det i vart och vartannat inlägg. Men det är ju sant, mina dagar består mest av att plugga. Lite tråkigt då jag inte hinner att fotografera. Men det börjar Ä N T L I G E N bli ljust. Det är så otroligt skönt, speciellt för mig då jag lätt hamnar i vinterdepression när det är så mörkt. Men det känns som att jag äntligen är på väg ut ur min vinterbubbla och vi går mot ljusare tider.

Hur är det med er, blir någon av er också jättepåverkad av att det är mörkt och tråkigt under vintern? För det blir verkligen jag. Jag går som in i en deppbubbla och ser det mesta med en uns av skepsis men nu går vi mot ljusare tider och det känns verkligen i kropp och själ att det börjar bli ljusare. Har ni förresten hört om vårdepressioner? Jag kan inte så mycket om det och vet inte riktigt vad det innebär men om det är någon av er som lider av säsongsdepressioner så får ni gärna dela med er i kommentarerna. Så kan vi utbyta erfarenheter!

Nu ska jag snart iväg till stan och köpa nya täckbyxor och underställ då jag ska till Arvidsjaur i helgen och åka skoter och mysa i en stuga med några vänner. Jag hoppas ni har en fortsatt fin dag!

Linnea Karlsen♥

1 Anonym:

skriven

Hej Linnea! Jag lider också av SAD (seasonal affective disorder) och tycker det är sjukt jobbigt när det blir mörkt, känns som att man vill gå i ide och sova bort vintern.

Svar: Jag lider ju inte av det men jag kan verkligen sympatisera med dem som gör det! Vad bra att du delar med dig! <3
Linnea Karlsen

Kommentera här: