Studenten 2016

Hej på er!

Vad passar bättre idag än att jag denna studentens dag delar med mig av minnen och tankar kring min egen student för ett år sen. För ett år sen, just denna dag kände jag mig så fylld av lycka och glädje. Torts att jag inte fullföljt mina tre år på gymnasiet fick jag ändå ta del av denna lyckans dag. Jag fick den finaste utmärkelsen av klassen och blev klassens nätverkare. På champagnefrukosten drack vi bubbel och skrattade, riktigt mysigt trots att det regnade ute. Men Tova var snäll och bjöd hem hela klassen i sin lilla vindsvåning. Showen lärarna bjöd på var oslagbar och tårtbakningen dagen innan kammade inte mitt lag hem, men vi var nöjda ändå. Utsläppet, oj vilken adrenalinkick. Ett sådant glädjerus som man sällan får uppleva. Flaket, vi hoppade och dansade och sjöng för full hals. Mottagningen blev väl inte som jag tänkte, men alla lyckönskningar, presenter och kramar gjorde saken mycket bättre. Sedan spenderades kvällen på BBB med alla andra studenter och vi firade för fullt att vi hade tagit studenten.

När jag tänker tillbaka på studenten så är jag ändå så glad att jag fick uppleva den. Men så mycket jag har utvecklats på ett år. Så många minnen jag har fått, och en hel del tragiska upplevelser. Men så mycket starkare jag är idag än för ett år sedan. Tusen gånger starkare!

Linnea Karlsen♥

1 Anonym:

skriven

Kul att minnas det som var roligt! Kramar till dig/ mormor

Svar: Tack mommo<3
Linnea Karlsen

Kommentera här: