PE behandling

Hej!

Hur är det med er denna kalla dag? Med mig är det så där, det är mer bra än dåligt men ändå inte så att jag kan säga att allt är bra. För då skulle jag ljuga och jag vill ju att ni läsare ska få följa både mina upp och ned gångar, utan ett filter. För livet är ju upp och ned för alla och eftersom jag vill bryta tabun kring psykisk hälsa och ohälsa så det känns extra viktigt att jag är öppen med hur livet faktiskt kan se ut.

Just nu är väl inte mitt liv på topp och jag är ständigt fylld med oro och rädsla, men förhoppningsvis blir det bättre. Eller inte förhoppningsvis utan jag tror verkligen att det blir bättre tillslut. Även om det tar lång tid och jag måste kämpa så svetten rinner så tror jag att det blir bättre. Något ni inte vet är att jag ska börja i PE behandling, alltså Prolonged Exposure. En behandling som inriktar sig på PTSD- Post Traumatiskt Stress Syndrom som jag har. Det känns jätte bra att jag äntligen är nog mogen för att påbörja den behandlingen men det känns även otroligt läskigt och skrämmande. Men förhoppningsvis funkar den för mig så jag får bukt med min PTSD. För om det är något som sätter käppar i hjulen för mig så är det min PTSD. Jag undviker saker, platser och samtalsämnen för att vissa saker gör att jag får så otroligt mycket ångest. Det räcker med en lukt eller ett ljud för att min ångest ska fara upp i taket. Så det är rätt besvärligt och det påverkar min vardag ganska mycket vilket inte känns okej. Jag vill ju själv kunna styra över mig kropp och kunna hantera negativa känslor.

Jag hoppas ni har får ett fint slut på helgen och önskar er det allra bästa!

Linnea Karlsen♥

Kommentera här: