Mörka nätter, mörka dagar

Hejsan mina kära läsare!

Idag har jag suttit och pluggat hela förmiddagen och fick äntligen lämnat in min andra filosofi uppgift. Det var riktigt skönt att få det ut ur världen, nu är det bara matematik inlämningen som ska göras, men det får jag ta imorgon. Idag på eftermiddagen har jag bara slappat och tagit det lugnt. Jag har unnat mig en kväll utan läxor och det firade jag med att råka somna på sängen. I natt har jag för övrigt sovit hela natten vilket jag inte har gjort sedan några veckor tillbaka, vilket var otroligt skönt. Jag har inte haft jobbiga insomnings problem på ett tag nu, men istället vaknar jag 1–3 gånger varje natt. Oftast vaknar jag av att jag är genomsvettig och har hjärtklappning, vilket gör att jag oftast inte kan somna om utan att kliva upp, tvätta ansiktet eller dricka vatten. Så en hel natts sömn var uppskattat från min sida.

Annars mår jag inte så bra, jag har nästan alltid en molande ångest inom mig vilket gör att jag går som på nålar. Sen har det hänt något med mig som jag aldrig trodde skulle hända. Jag brukar aldrig bli arg, på sin höjd irriterad och sur. Men aldrig arg. Och nu har jag börjat bli arg, det är inte som att jag vill slå någon men jag bankar i bordet och slår igen dörrar. Vilket för mig är något nytt men det är så otroligt skönt att bara låta hjärtat klappa och låta ilskan fylla kroppen. Det känns ju faktiskt som om man har superkrafter när man är arg! Annars är jag väldigt ledsen, en känsla jag har jätte svårt att hantera. Men jag är ledsen minst en gång varje dag och gråter gör jag nästan varje dag. Det finns förstås en anledning till alla dessa känslor och jag förundras varje dag att så mycket känslor kan få plats en hundrafyrtioåtta centimeter lång kropp. Jag hoppas ni får en bra start på veckan!

Linnea Karlsen ♥

1 Anonym:

skriven

Önskar dig en bättre vecka än den förra! Kanske är det på väg att vända så att du börjar må bättre! Kämpa på! Kramar! Mormor

Svar: Tack mommo <3
Linnea Karlsen

Kommentera här: