Gudmors hjärtan

 
 

Hejsan!

Som ni läser i rubriken är jag gudmor och nu har jag blivit det igen, denna gången till en fantastisk liten prins som bara är någon dag gammal. Jag är sedan tidigare gudmor till en prinsessa som heter Maja som nu i december fyllde hela sex år, vilket hon var väldigt stolt över. Trots att jag inte är mer än tjugo år fyllda märker jag på Maja att jag börjar bli äldre. Vilket är så fantastiskt och lite läskigt.

Jag minns när jag var fjorton år och blev tillfrågad ifall jag ville var gudmor till Maja, jag var så stolt och kände mig så vuxen. Det är lustigt det där med ålder man får helt andra perspektiv ju äldre man blir. Just nu känner jag mig lastgammal och det känns ibland som om jag inte har gjort något i livet men jag inser ju att när jag är fyrtio år så kommer jag se på mitt tjugoåriga jag och troligtvis tänka att jag var ung, oerfaren och att jag borde ha älskat mig själv mer. Om jag kunde resa tillbaka i tiden till mitt fjortonåriga jag hade jag sagt mig själv att jag inte skulle vara så osäker på mig själv, lita på min magkänsla, följa mitt hjärta och att jag inte behövde gå ned tio kilo för att vara vacker. För när jag tittar på bilder från mitt fjortonåriga jag så ser jag en tjej som är osäker i sig själv, en tjej som älskar att sjunga och en tjej som tror att hon var fulast i världen. Fast oj vad jag var vacker och söt jag var när jag var fjorton år.

Linnea Karlsen♥

1 Anonym:

skriven

Det är vacker nu också💕 mo

2 Anonym:

skriven

Du är väldigt vacker nu också och lillebror har tur som får dig som gudmor ❤

Kommentera här: