Tungt just nu

Hejsan mina kära läsare!

Idag är det städdag och jag ska försöka ta tag i min enorma pappers hög som ligger på skrivbordet. Jag ska dammsuga, vattna blommorna och ta tag i mitt stökiga rum och sätta upp gardiner som jag har varit utan sen vi städade bort julen. Vilket jag skäms lite över.

Men idag skulle det egentligen varit dop för min gudson men min moster blev sjuk och dopet fick ställas in i sista minut. Så dops presenten får vänta in det nya datumet. Jag har så lust att visa vad jag köpte igår men min moster läser bloggen så det vore en stor spoiler.

Förövrigt är det tungt just nu, jag har beslutat mig för att hoppa av mattekursen och ta den till hösten istället. Och troligtvis kommer jag behöva betala tillbaka lite till csn, men som tur sparar jag en del pengar varje månad. Jag har problem med magen, har varit små förkyld, haft mycket i skolan och inte kunna koncentrera mig. Så ibland måste man erkänna för sig själv att man inte behöver ”visa” sig stark för andra och pressa sig själv till bristningsgränsen. Här om kvällen fick jag en riktigt panikångestattack och allt kändes bara skit. Jag blev likgiltig och det gjorde så ont i kroppen av ren och skär ångest. När sådant händer tappar jag kontrollen och får tunnelseende och då är jag glad att min mamma tog kontrollen och sa åt mig vad jag skulle göra. Då det är det enda sättet för mig att komma tillbaka och bli lugn igen. Vilket jag är tacksam över. Nu ska jag kasta mig in i städandet men troligtvis syns vi imorgon. Glöm inte att ställa era frågor i kommentarerna, så har jag framöver en O&A. Hoppas ni får en fin helg så syns vi!

Linnea Karlsen♥

Kommentera här: