Otrohet

Den näst största förnedringen jag har varit med om är en otrohet. Så nu tänkte jag dela med mig av min erfarenhet.

Jag hade under några veckor upplevt att förhållandet jag var i då hade blivit lite stelt. Stelt är fel att säga men jag upplevde förhållandet som lite staplande. Jag kände nog rent instinktivt att något inte stod rätt till. Jag gjorde något som är enligt min moral fel, och om jag inte hade hittat ”bevis” på att något var fel hade jag skämts ihjäl på grund av det jag gjorde. Jag grävde i hans mobil. Ni får tycka vad ni vill om det, men jag kan säga att jag agerade i ren desperation.

Men det jag hittade i den telefonen gjorde mig lamslagen. Denna man hade skrivit till en tjej han inte personligen kände. Kort och gott skrev han att han älskade och tyckte om henne och att han var singel och inte hade en flickvän. Det för mig är otrohet. Jag vet att alla har olika värderingar och respekterar att vissa kanske inte håller med om det. Men för mig var det en otrohet, han förnekade mig och skrev att han älskade en annan.

Vad som hände sen spelar ingen roll utan jag bestämde mig ganska snabbt för att lämna honom och flytta hem till mina föräldrar. Jag accepterar inte att en person förnekar mig. Så enkelt är det. Varför berättar jag då det här? Åter igen handlar det om tabu, det finns alldeles för många människor där ute som genomlider en otrohet. Många väljer att stanna, jag valde att lämna och jag lägger ingen värdering i det. Men vi måste prata om otrohet för det är så vanligt. Jag känner själv personer som både har blivit bedragna och bedragit. Men jag tycker inte det är acceptabelt att bedra. Och jag skriver inte detta för att kasta skit eller hänga ut, jag vill bara förmedla till er som läser att ni inte är ensamma. Och jag tycker det pratas för lite om otrohet då det är ett sånt fruktansvärt tabu ämne. Nu är jag nyfiken, var går gränsen för otrohet för er? Kommentera gärna!

Linnea Karlsen

1 Anonym:

skriven

Hemskt är ju också folk som skriver till tjejer/killar som dom VET är i förhållande redan! Och hjälper att bidra till människor att vara otrogna

Kommentera här: