Fredagstårar och lördagsmys

Hej mina kära!

Hur är det med er? Med mig är det ganska bra. Jag har i fredags på börjat min PE behandling, en behandling jag kommer gå för att lära mig hantera minnena och tankarna kring våldtäkten. Första behandlingen var väldigt tung och jag grät under psykologsamtalet. Som en dela av er vet, gillar jag inte att känna mig ledsen, det är den svåraste känslan för mig att hantera. Men våldtäkts minnena är något jag kommer leva med hela livet ut. Men jag har bestämt mig för att bearbeta de minnena så jag kan gå vidare i livet och börja leva mitt liv utifrån mina villkor och inte låta våldtäkten styra mitt liv.

Sen vi hördes sits har jag varit till Sjulsmark en sväng, ätit currygryta med kyckling sett film och åkt på en skoter tur idag på morgonen. Det var så himla fint, vi stannade vid Lillbrännträsk, sträckte på oss och kollade på utsikten från eldplatsen. Det var helt fantastiskt, fåglarna kvittrade och det blåste lätt i träden. Ikväll har jag och familjen varit på Allstar i Boden och ätit middag. Det var riktigt gott, dock var servicen sådär, men kocken visste vad hen gjorde. Så nu sitter jag här mätt och belåten. Jag funderar på att gå och lägga mig snart då jag steg upp kvart över sju. Dagen har varit händelserik och jag vill gärna att morgondagen blir likadan. För övrigt är det bara tjugoen dagar tills jag blir tjugoett och jag känner att jag har lite ålders ångest, visst ser jag fram emot att bli gammal men det känns som att jag nyss blev arton och dörrarna till vuxen världen nyss slogs upp. Tiden gå så fort. Jag hoppas iallafall ni har haft en bra helg så här långt! Om inte, så kommer det fler helger med nya möjligheter. Ha det allra bäst!

Linnea Karlsen ♥

Kommentera här: