Coloskopi

Hejsan min kära!

Idag har jag genomlidit en coloskopi, vilket var det värsta jag gjort tvåtusen sjutton. Som tur hittade dom inget fel i tjocktarmen vilket känns jätteskönt, och min läkare sa att jag troligtvis bara har känslig mage. Så det är bara att tacka och ta emot, att det inte var värre än så. Det hela började med att jag kände mig som en nåldyna, på nionde försöket fick dom in en nål. Innan undersökningen fick jag stesolid, och väl när undersökningen började jag känna mig jättestressad och fick ännu mer stesolid för att känna mig lugn. Dessutom gjorde det väldigt ont, så jag fick en liten dos morfin. Efteråt fick jag ligga på en brits och vila ut mig och vila så jag inte skulle vara så snurrig i huvudet. Trots att det var det värsta som jag har gjort i år så är jag glad att jag genomled det, och min läkare berömde mig för att jag hade varit så tålmodig och duktig. Och det känns skönt. Ibland är det bara skönt att någon tycker synd om en. Ibland är det skönt att känna sig som ett barn.

Men nu måste jag tänka på vad jag äter på grund av magen. Jag har tänkt att börja föra matdagbok för att hitta vad det är som min mage inte klarar av, om det är någon mat som är bättre eller sämre för min mage. Jag har för mig att det finns en app som är en ”matdagbok” men jag har helt glömt bort vad den heter. Om det är någon av er som har en sån app är jag tacksam för tips ifall man ska föra matdagbok. Tack tacksamt emot alla tips och tricks!

Linnea Karlsen♥

1 Anonym:

skriven

Jag använder Lifesum

Kommentera här: