Shopping i Stockholm

 
 

Hej på er mina kära!

Hur är det med er? Med mig är det toppen! Förra veckan åkte jag till Stockholm för att vara med på en filminspelning. Vilket var så spännande och så roligt, trots att jag bara hade en statistroll så lärde jag mig väldigt mycket. Jag fick flygbiljetterna betalda och det var två inspelningsdagar, onsdag och torsdag. På onsdag filmade vi efter lunch och fram till middag. Och på torsdagen skulle jag också vara med men när jag satt på tunnelbanan på väg till inspelningsplatsen så ringde en av det ansvariga och sa att dem blev nöjda med materialet dem fick dagen innan. Så då fick jag en heldag på stan i Stockholm vilket var väldigt mysigt och roligt.

När jag var i Stockholm passade jag också på att hälsa på några kompisar till familjen som bor i Upplands Väsby en bit från Stockholm. Det var riktigt mysigt att få träffa dem igen och mysa lite med deras två små flickor som har blivit så stora. Jag blev bjuden på middag av dem båda dagarna och på torsdag kväll fick jag även skjuts till Arlanda. Det var så mysigt och jag skulle gärna bo närmare dem, då dem är riktigt härliga att umgås med.

Jag fick under min korta vistelse i huvudstaden även smaka på hotellfrukost, lite shopping, god mat och massa stress till tunnelbanor och pendeltåg. På sätt och vis är jag glad att jag inte bor i en större stad, då stress och springande till tåg inte är min stil. Men jag vill ändå prova bo i en större stad. Jag är så kluven när det kommer det, då det finns så mycket man går minste av när man bor i en storstad. Friheten och den friska luften är helt klart något jag skulle sakna om jag flyttade till en stor stad. Men än så länge finns det inga planer på någon form av flytt för min del, först måste jag gå klart komvux! Sen vet man ju aldrig vad som händer i livet.

Linnea Karlsen♥

1 Arletta Ellington:

skriven

Jag tycker att storstan lockar på sitt sätt. Flödet av människor som aldrig tar slut. Man är anonym - utom de gånger det helt oförhappandes dyker upp någon man känner från byn hemma och ropar "men va', e du här". Det har hänt mig flera gånger. Men för det mesta är man ju anonym i folkströmmen från Centralen till tunnelbanan. Det finns ju ett utbud av kultur som i vart fall jag saknar på hemorten. Hemorten, som också har sin lockelse som du säger med natur, frisk luft, folk man känner och ensamheten med universum. Jag vill nog ha lite av båda - både storstan och landsbygden.
Ellington

Kommentera här: