Starka kvinnor

 
Hejsan allihopa!
Igår eftermiddag åkte jag till Fanny, vi käkade middag och utbytte minnen och händelser med varandra hela kvällen. Vi pratade konstant i fyra och en halv timma och eftermiddagen åt vi frukt och lite godis. Som vanligt var det som att vi bara tog upp samtalet där det sist slutade.
 
Vi pratade lite om starka kvinnor igår när det kommer till otrohet, vilken jag själv har varit med om. Varpå Fanny säger till mig att jag är otroligt stark som tog mig ur det förhållandet. Då tänkte jag, kära Fanny förstår du inte att det är från dig jag har fått en del av min styrka ifrån. Att hon liksom andra starka kvinnor i min närhet inspirerar mig till att bli lika stark som dem. Och att jag då en dag kan inspirera andra kvinnor till att vara starka. Att tro på sig själva och att få större självrespekt. 
 
Om det är något jag har upptäckt med kvinnor så är det att många, såklart inte alla, men många kvinnor sätter sig själva i andra eller tredje hand. När man är lite vill man vara tillags och man kanske inte stojar och leker så mycket som man vill, när vi blir äldre anpassar vi oss efter andra i vår närhet för att inte hamna utanför i skolan. Och när vi skaffar familj blir partnern eller barnen viktigast. Viss jag förstår att man priotiterar barnen före sig själv. Men GLÖM för gud skull inte bort dig själv. Du som kvinna kommer behöva tampas genom hela livet för att du är just en kvinna. Så i mellan fajterna så unna dig själv något, om än för en liten stund eller några minuter sätt dig själv först. Och viktigast av allt behandla dig själv väl, det är så ofta vi känner skuld över något som egentligen är oberättigat.
 
Så med det sagt önskar jag alla (speciellet de kvinnor som har det tungt just nu) en riktigt bra fortsättning på helgen. Och såklart massa kärlek och massa kramar!
 
1 Anonym:

skriven

Kära Linnea! Kul att du kunde ta dig ut och träffa en kär vän som du kan prata med och lita på! Kramar från Mormor!

Svar: kramar till dig också momo <3
Linnea Karlsen

Kommentera här: