Morgonpromenad

 
God förmiddag! Idag började jag morgonen med en promenad genom min fina by. Det var så skönt, höra fågelkvitter, känna vinden i håret och solen mot mina kinder. Promenaden började dock inte så bra, jag hade precis gått över vägen när en spindel kom flygande och satte sig på bröstet. Den var inte stor men oj så äcklig och hemsk. De flesta som känner mig vet att jag är otroligt rädd för spindlar, så jag började skrika, vifta på armarna och sprang. Till slut fick jag iväg den, och då var det med tårar på kinderna. Jag hör ju själv hur fjantigt det låter, men när man blir så rädd finns det ingen gräns.
 
Nu ska jag göra lite lunch och ringa mormor, för att jag behöver skjuts till stan imorgon. Ni får ha det allra bäst så hörs vi aldeles snart!
Massor med kramar till er!

Kommentera här: