De små sakerna i livet

 
God kväll! Idag har jag städat mitt rum, gått på promenad och lagat hemmagjord Chilli con Carne. Men andra ord en dag fylld med små händelser som jag försöker förgylla mina dagar med. Jag tror att när man är psykistsjuk och inte bara då, att man måste för att inte leva på autopilot lägga märke till dom små sakerna i livet. Leva på alla små ögonblick då man känner lycka, glädje och tillfredsställelse, det tror jag inte bara förgyller ens vardag utan även att man blir lättare till sinnes om man kan glädja sig åt de små sakerna i livet. De små saker som egentligen inte betyder så mycket men som på det stora hela påverkar en. 
Så jag utmanar er som läser att så länge in orkar försöka göra åtminstone en bra sak för dig själv varje dag och gladjas åt det. Även om ni kanske inte lyckas ska ni ha en stor kram för att ni ens försökte. 
 
Stora kramar till er som försöker och till er som inte orkar♥
Linnea 

Kommentera här: