Nattbesök på akuten

 
Hejsan allihopa!

Jag tänkte nu dela med mig av en händelse som skedde i natt. På eftermiddagen igår kände jag att jag började få mensvärk, fast jag brukar ha mens ca var tredje månad för att jag har hormonspiral. Men jag fick lite blödningar och trodde att mensen skulle komma. Men strax innan halv tolv börjar jag få jätte ont i magen, jag hade ingen feber, men jag har jätte ont i magen. Och det blev bara ondare och ondare, trots att jag hade tagit en Ipren, två Alvedon och en Diklofenak så hjälpte inget. Så jag ringde sjukvårdsupplysningen och sköterskan där rådde mig att åka till akuten. Så jag och pappa gjorde så, han följde med mig in till akuten och jag fick träffa en läkare. Dom tog prover, blodtryck och puls och allt var normalt. Läkaren gjorde en gynekologisk undersökning och hon hittade inget konstigt och allt såg bra ut. Men innan hon gjorde undersökning var jag tvungen att få morfin för att jag hade så ont. Men eftersom att allt så bra ut och proverna inte visade på något så fick jag åka hem igen. Jag och pappa var hemma ungefär vid halv sju på morgonen, så när jag kom hem gick jag och la mig då jag var supertrött och sov till halv fyra på eftermiddagen idag.

Så idag har jag inte gjort något vettigt, mest suttit framför datorn och bara tagit det lugnt då jag har känt mig rätt så mosig i huvudet.

Linnea Karlsen♥

 

Kommentera här: