Min resa del 1

God morgon på er allihopa!

Än så länge idag har jag hunnit duscha, äta frukost och fixa mig. Idag ska jag nämligen till min psykolog på närpsykiatrin här i Luleå. För alla er nya och gamla läsare som tänkte jag idag berätta lite om min bakgrund, den här kommer att komma i två eller tre delar beroende på hur mycket jag berättar.

Jag har blivit mobbad och retad genom nästan hela min skolgång, från sexårs till mitten på högstadiet. I åttan började jag förstå att jag nog mådde dåligt, men jag visste inte alls varför. För jag hade allt man kunde vilja ha, jag hade vänner, en trygg familj, mat på bordet varje dag och en skön att sova i om natten. Under högstadiet blev det nästan en tävling om vem at tjejerna som kunde äta minst, det blev som en kamp för att visa sin status. Nu får ni som var med under den siten säga vad ni vill men det var så jag uppfattade det. Även jag drogs in i denna tävling och när jag började gymnasiet vägde jag kring 42 kilo. Det i sin tur var lite för mig som alltid mer eller mindre alltid har varit lite rund och go.

Gymnasiet kom och jag började bara må sämre och sämre. Jag visste ingenting om mig själv eller vem jag var. Jag var en vilsen själ som tog ut min ledsenhet och förtvivlan på mig själv genom att fuska med maten och tillslut började jag skada mig själv. Efter nyår 2013 så rasade min värld. Under min första hösttermin på gymnasiet hade jag gått till skolans sjuksköterska som jag idag ser som en av de personerna genom åren som har räddat mitt liv. Stort tack för att du var ett fantastiskt stöd för mig. Tillslut berättade jag för skolsköterskan att jag hade skadat mig själv och att jag ville ta mitt liv. Efter en lång diskussion och massa tårar kom vi fram till att jag skulle berätta för mina föräldrar då dom var helt ovetande.

Fortsättning följer!

Linnea Karlsen♥

Kommentera här: