Inlagd på sjukhus

 

Hejsan allihopa!

Long time no see, eller hur man nu säger. Det blir inga bortförklaringar här, men observera men, jag har legat inlagd på sjukhus sen i fredags och fick komma hem igår kväll. Jag åkte in för samma problem som på torsdagsnatten och blev ganska direkt inlagd när jag kom dit. Alla blodprov visade bra, och ingen feber. Men skillnaden den här gången var att jag samma kväll hade haft blod i avföringen vilket jag aldrig brukar ha. Jag har varit dålig i magen det senaste tre veckorna och det är inte heller så normalt för mig. När jag låg inne fick jag morfin mot smärtorna och jag fastade i nästan två dygn, som ersättning för maten fick jag dropp och det togs blodprover, blodtryck och feber med jämna mellan rum. Men inget visade något. På söndagen fick jag komma hem och då tog dom också ett kalprotektinprov och det bestämdes att jag ska göra en koloskopi inom en snar framtid.

Hur mår jag idag? Ja jag har inte haft så ont att jag behöver smärtstillande men jag har fortfarande ont och det kör rätt mycket i magen. I övrig känner jag mig pigg och frisk och jag har inte haft så mycket tid att må dåligt eller oja mig över mig själv. Lustigt nog, när jag får någon annan smärta än den själsliga så tar den över och jag lägger inte till att jag har ont i själen också.  Vilket känns  skönt men ändå lite lustigt.

Linnea Karlsen♥

 

Kommentera här: