Kroppshets

 
Jag som jämt pratar om att vi måste bryta tabun kring psykisk ohälsa, jag vågar knappt se mig själv i spegeln när jag har underkläder. Jag är en av dom som i tystnad hatar sin kropp, och vill ändra på allt. Varför skäms vi då så mycket över våra kroppar när vi bara har en och samma genom hela livet? Vi borde älska våra kroppar lika mycket som vi älskar vår familj och våra vänner. Och varför heter det att vi unnar oss fika och mat? Det borde inte finnas skam kring ätandet oavsett hur man ser ut! Jag blir så arg och så ledsen när jag tänker på hur många som precis som jag hatar sin kropp, dess vek, dess platthet, dess rundning och hela dess form. Jag vet att det finns barn i min närhet som ser upp till mig och ser mig som starka Linnea som klarar vad som helst. Så det här är för mina kusiner, mitt syskon och mina vänner. Det här är MIN kropp, jag bestämmer över den, ingen har rätt till den eller att ta på den utan min tillåtelse. Och framförallt den är min att älska och tycka om.
 
Så det här är till alla ni där ute som också tycker illa om eran egen kropp. Jag älskar inte min kropp, men jag försöker varje dag!
 
Linnea Karlsen♥
1 Anonym:

skriven

Sjukt starkt skrivet helt rätt ❤

Svar: Tackar!
Linnea Karlsen

2 Anonym:

skriven

Riktigt bra skrivet om ett viktigt ämne 😊

Svar: Håller med och tack :)
Linnea Karlsen

3 Anonym:

skriven

Lyckan sitter inte i hur man ser ut utan hur man är och du är jättefin!/Mormor

Kommentera här: