Är julen för alla?

 

Hejsan mina kära läsare!

Hur är det med er denna fjärdeadvent? Med mig är det väldigt bra idag. Jag tänkte ge er en livsuppdatering på hur mitt liv ser ut just för tillfället. Jag bor ju hemma med min mor, far och lillasyster. För tillfället är jag sjukskriven för att jag har det extra jobbigt just denna period. Men jag försöker tänka att det bara är en period som snart ger med sig, jag som hade kommit så bra igång med mina studier. Men jag han som tur läsa klart Svenska 3 kursen och fick betyget B i den, vilket känns jättebra. Det är skönt att få belöning för det man har jobbat för.

Snart är det julafton och för en del kan det kännas jobbigt men jag har alltid förknippat julen med massa kärlek och värme. Jag har haft turen att växa upp i en trygg och stadig familj men två föräldrar som älskar mig och min syster gränslöst vilket jag är otroligt tacksam för. För mig innefattar julen också eftertanke. Jag tänker på dem som inte är lika lyckligt lottade som mig och jag har bestämt mig för att nästa år köpa några paket och ge till någon insamling för att någon kanske ska få känna den känsla jag har varje jul. Främst tänker jag på alla barn som inte har föräldrar som har råd att köpa julmat eller julklappar och om jag på något sätt kan få hjälpa någon med det så tänker jag absolut göra det. Inte för att jag ska känna mig bättre utan för att kunna dela med mig av den glädje och kärlek som jag förknippar julen med, jag önskar alla barn kunde uppleva det jag får ta del av det jag känner varje jul.

Med det sagt så avslutar jag detta inlägg och önskar er en riktigt fin och mysig fjärdeadvent!

Linnea Karlsen♥

1 Anonym:

skriven

Fina tankar och grattis till det fina betyget. Tack för besöket denna em.

Svar: Tack Mommo <3
Linnea Karlsen

Kommentera här: