Sommriga tankar

 
Nu har jag verkligen kommit igån med skolan och oj vad det känns i kroppen. Jag är trött och det känns som jag hade kunnat stupa i säng. Jag har haft en tung dag i övrigt då tankarna har haft allt för stort inflytande på mig och jag bara suttit och tagit emot dom. Men som min idrottslärare sa till mig idag, res dig igen, ta nya tag och var stark. Trotts att den kvinnan har hand om de ämne som faller mig minst i smaken är hon en fantastisk person, det är sådana energiknippen som lyfter upp en även om man är nedstämd.
 
Efter en tung dag gäller det att samla ny enerig så jag nu kan ta tag i lite läxor och somna lite lättare till sinnet. Idag har jag förövrigt drömt om sommar ängar, klänningar i granna färger och mjukglass i frasig strut. När man mots av snöblandatregn, kyliga vårvindar och stora vattenpölar är det inte undligt om tankarna far sin egen väg när man kommer in i värmen igen.

Kommentera här: